unilever[1]Internal Communications Manager a.i. (2006, 2009)
Met een 'gereorganiseerd' team een nieuwe (interne) communicatiestrategie vormen. Waar begin je dan? En hoe pak je het aan? Het Reputation Quotient van het Reputation Institute (professor Van Riel) is als uitgangspunt genomen vanuit de gedachte: 'Als je met het model de reputatie van organisaties kunt meten aan de hand van zes drijfveren, dan kun je die drijfveren ook gebruiken om te bepalen hoe je door je doelgroepen gezien zou willen worden'. De uitkomsten zijn doorvertaald naar een communicatiestrategie en actieplan.
Een zeer belangrijke drijfveer in de reputatie van Unilever is - van oudsher al - 'social responsibility'. Ofwel: hoe zorgt je voor een goede balans tussen People, Planet, Profit.

Het partnership met het World Food Programme van de Verenigde Naties biedt prachtige aanknopingspunten voor interne en externe activatie. Zo is er het jaarlijkse evenement 'Walk the World', dat Unilever wereldwijd organiseert met partners TNT en DSM. Van Australië tot Zwitserland, van Brazilië tot op Samoa in de Grote Oceaan; elke jaar wordt door alle tijdzones heen met zo veel mogelijk mensen 5 kilometer gelopen. Met de opbrengst worden schoolmaaltijden gefinancierd die kinderen een kans geven op een betere toekomst.

Senior Projectadviseur strategiedag 'Unilever Benelux Experience' (2009 - 2011)
De ‘Experience’ is het jaarlijkse event voor de medewerkers van Unilever Benelux. Een bijzondere dag waarop op creatieve en inspirerende wijze invulling gegeven wordt aan de wereldwijde strategie van het bedrijf. Tijdens de Benelux Experience in 2009 werd op ludieke wijze aandacht besteed aan het partnership met het WFP. Onder leiding van Angela Groothuizen werd een CD opgenomen waarvan de opbrengst bestemd was voor het WFP. In totaal zong Unilever Benelux met de CD 75.000 schoolmaaltijden bij elkaar.

De Benelux Experience van 2011 stond grotendeels in het teken van het Unilever Sustainable Living Plan (USLP), dat bij de lancering veel waardering kreeg van de buitenwereld. In het USLP belooft Unilever groei en een betere toekomst voor miljarden mensen op de wereld, maar tegelijkertijd een reductie van de ecologische footprint. Een inspirerende belofte, die een ambitieuze doelstelling inhoudt voor de Benelux-organisatie.
Op 25 januari 2011 hadden 800 medewerkers van Unilever Benelux daarom een veelbelovende ‘Date with the planet’. Nieuwe Leidse verzorgde een belangrijk deel van de projectregie en – uitvoering van dit bijzondere evenement.

 

"Worked together with Cindy on the organisation of a large internal communications event. She works always with the strategic communications objectives in mind, but is great hands-on as well. And besides that, fun and high energy to work with."

Laura Kloet
Internal Communications Manager Unilever Benelux